یا اینکه از دست دادن خانواده اش پشیمان است. این باید در اقدامات او ضمنی باشد. به خوانندگان خود اجازه دهید این موضوع را کشف کنند. به جای اینکه بنویسید که این گدا دارای خانواده است و همراه با شغل خود را از دست داده است ، می توانید اینگونه القا کنید که یکی از مدیران استرسی که از کنار او می گذرد پسرش است. قهرمان داستان او را می شناسد و سعی در جلب توجه او دارد. در پاسخ به این عمل ، مدیر اجرایی جوان با چهره ای منزجر به او روی می آورد و سکه ای به او می دهد بدون اینکه متوجه شود این شخص پدرش است. با تشکر از آن سکه ، فرد گدا می تواند همان صبح یک نوشیدنی گرم برای خود بخرد ، اما بدیهی است که دیگر به این کار اهمیت نمی دهد. 7. هر جمله را حساب کنید. از ابتدا تا انتها ، هر یک از جمله های داستان باید برای برخی اهداف وجود داشته باشد. شما باید فقط با چند کلمه یک داستان تعریف کنید ، بنابراین از آنها نهایت استفاده را ببرید! این مورد هنگام نوشتن پیش نویس اول ضروری نیست ، اما در مرحله تجدید نظر ضروری است. هر کلمه و جمله را با جزئیات تجزیه و تحلیل کنید ، و به عملکرد آن در داستان فکر کنید. آیا ضروری است؟ اگر می توان اصل متن را بدون آن کلمه یا جمله فهمید ، در حذف آن تردید نکنید. 8. تعلیق را حفظ کنید. همه اطلاعات را در یک جمله یا پاراگراف قرار ندهید. آن را بسنجید و خوانندگان خود را وادار کنید که نفس خود را تا آخرین جمله حفظ کنند. اگر توضیح دهید که این گدا یک مدیر اجرایی بوده و از همان ابتدای داستان به تازگی پسرش را در خیابان ملاقات کرده است ، برای بقیه داستان منابع شما تمام خواهد شد. هر زمان ممکن است ، سعی کنید پیچ و تاب ، ضربه یا تعجب قابل قبولی در انتهای داستان وارد کنید زیرا می تواند متن را با معنای جدیدی فراهم کند. در داستان نمونه ، بهترین ایده این است که خوانندگان را با یک گدای منجمد که به مقداری پول نیاز دارد ، معرفی کنید تا بتواند یک نوشیدنی گرم برای خود تهیه کند. این می تواند یک نقطه شروع خوب باشد. سپس می توانید توضیح دهید که او زمانی یکی از مدیرانی بود که اکنون از کنار او عبور می کنند و این باعث می شود خوانندگان شما درباره شخصیت کنجکاو شوند. ناگهان ، متکدی یک چهره مرد آشنا را در میان جمعیت ظریف شناسایی می کند و توجه او را جلب می کند (فریب بیشتر). این شخص او را نمی شناسد ، اما مقداری پول به او می دهد. متکدی دیگر به این مسئله اهمیتی نمی دهد زیرا او تازه از پسر خود شخص پول دریافت کرده است (شگفتی برای پایان ذخیره می شود). 9. تأثیر آینده ایجاد کنید. نوشتن داستانی که تأثیر ماندگاری بر خوانندگان شما بگذارد ، یکی از دشوارترین اما مهمترین مهارتها برای دستیابی به آن است. وقتی آنها خواندن داستان را به پایان رساندند ، باید به آنها غذایی برای تفکر بیشتر بدهد. جمله آخر برای موفقیت در این امر اساسی است. اگر می تواند شامل یک پیچ و تاب یا یک تصویر قدرتمند باشد که بقیه ماجرا را روشن کند ، در مسیر درست قرار خواهید گرفت. اگر به داستان مثال برگردیم ، بسیار خوب خواهد بود اگر خوانندگان شما تا پایان داستان بدانند که این گدا چه کسی را تشخیص داده است. در جمله آخر (که باید مختصر و مستقیم باشد تا تأثیر بیشتری بر خواننده بگذارد) ، شما فهمید که مدیر اجرایی در واقع پسر گدا است (یک پیچ خوب خوب). شما تصور خواهید کرد که گدا نگران پول نیست (حتی به آن نگاه نمی کند) زیرا او تازه فهمید که پسرش یک مدیر مضطرب شده است و نمی تواند او را از همان اشتباهاتی که خودش مرتکب شده باز دارد. در گذشته. 10. تنظیماتی را با عناصر کمی ایجاد کنید. شما جایی برای توصیف طولانی یا انکار ندارید ، اما داستان باید فضای خوبی داشته باشد تا خوانندگان شما را مجذوب خود کند. برای تنظیم متن بسیار کوتاه و دقت در انتخاب کلمات مناسب ، به لحن ، راوی و زبان متوسل شوید. "باتلاق" و "باتلاق" ممکن است معنای مشابهی داشته باشند ، اما صدای آنها متفاوت است. همین اتفاق در مورد "مه" و "مه" رخ می دهد. هر کلمه به شما در ایجاد جو کمک می کند ، بنابراین با دقت انتخاب کلمات خود را انجام دهید. در داستان مثال ، این صحنه در یک شهر صبح زمستان سرد است ، اما نیازی نیست که همه اینها را توضیح دهید. خوانندگان خوب قبل از شمردن سکه ها ، سردی بخار را که از دهان شخصیت اصلی بیرون می آید یا در روشی که دستانش را با دستکش پیچیده می مالند ، احساس می کنند. بهتر از این ، از خوانندگان خود بخواهید همه چیز را از طریق چشم مدیران اجرایی که با کتهای ضخیم پیچیده شده اند ، هنگام عبور از کنار گدای راه خود برای کار مشاهده کنند. این دیدگاه اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. دو یا سه جزئیات کافی است تا آنها نتیجه بگیرند که زمستان است ، هوا سرد است و روز کاری تازه شروع شده است. 11. اهمیت عنوان را به خاطر بسپارید. شما فضای کمی برای بیان داستان خود دارید و من به صراحت گفته ام که هر کلمه مهم است ، درست است؟ زیرک باشید و از آنها نهایت استفاده را ببرید. کلمات عنوان می توانند بسیار مفید باشند! چیز ایده آل یک عنوان جالب و جذاب است که پس از خواندن متن ، نور جدیدی به آن پرتاب می کند. تمرین: آیا می توانید عنوانی برای داستان نمونه در نظر بگیرید که این شرایط را داشته باشد؟ 12. یک قانون اضافی را در نظر بگیرید. سرانجام ، یک توصیه اساسی برای هر کسی که می خواهد داستان بنویسد وجود دارد. حتی اگر این هیچ ارتباطی با خود تجربه نوشتن ندارد ، به خاطر داشته باشید که در یا برای نوشتن یک داستان ، ابتدا باید بسیاری از آنها را بخوانید. اگر می خواهید مکانیک قصه ها را به طور کلی درک کنید ، آشنایی با آنها برای شما ضروری است. قصه های چخوف ، ریموند کارور ، کورتازار ، پو ، ساکی و غیره را بخوانید تا آنجا که ممکن است داستان کوتاه بخوانید.)
چگونه می توان خلاصه ای نوشت یک مرحله مهم در روند نوشتن فیلمنامه خلاصه داستان است. اما قبل از شروع به نوشتن آن ، به خاطر داشته باشید که یک خلاصه داستان می تواند یکی از این دو نوع باشد - تجاری یا فنی. یک خلاصه داستان تجاری معمولاً به عنوان راهی برای جلب توجه بیننده بالقوه ، در پشت جلد DVD وجود دارد. تا زمانی که نخواهید داستان را خراب کنید ، در خلاصه داستان تجاری نباید جزئیات فاش شده وجود داشته باشد. نوعی خلاصه داستان که می خواهم در این بخش از آموزش تحلیل کنم ، تجاری نیست. این یکی فنی است. یک خلاصه فنی دو هدف اصلی دارد. اول ، به شما کمک می کند وضوح داستان خود را اضافه کنید زیرا شما باید بتوانید آن را خلاصه فقط در چند کلمه بخوانید تا بررسی کنید که طرح داستان منطقی است و نقاط ضعف آن را شناسایی کنید. ثانیاً ، اگر بخواهید کار خود را به مسابقه نوشتن فیلمنامه ، یک شرکت تولید فیلم یا شخصی که می خواهید در پروژه مشارکت داشته باشید ، می توانید از خلاصه داستان فنی نیز استفاده کنید. می توانید خلاصه داستان پیوست شده فیلمنامه را ارسال کنید تا آنها ابتدا آن را بخوانند و ببینند به داستان علاقه مند هستند یا خیر. این راهی برای تسهیل کار آنها است و اگر خلاصه داستان را دوست داشته باشند ، به احتمال زیاد خواندن متن شما را شروع می کنند. حال به این نکته می رسم - چگونه می توانید خلاصه داستان فنی را بنویسید؟ در پایین این مقاله خلاصه داستان فیلم کازابلانکا را مشاهده خواهید کرد 1. طول اگرچه در موارد استثنایی می تواند یک و نیم صفحه داشته باشد ، اما ایده آل یک خلاصه داستان فنی یک صفحه است (حداکثر 4-6 پاراگراف). 2. سبک به یاد داشته باشید که به عنوان یک سند فنی ، خلاصه داستان شما باید به خوبی نوشته شده و برای کسانی که آن را می خوانند جالب باشد. در خلاصه داستان فنی ، نکات مهم داستان باید به گونه ای جمع بندی شود که پس از خواندن آن ، بتوان ایده روشنی در مورد آن و تأثیراتی که بر تماشاگر وارد می کند ، بدست آورد. 3. ساختار خلاصه داستان خلاصه ای از یک داستان است و به همین ترتیب ، باید با مقدمه ، توسعه و نتیجه گیری به همین روش ساختار یافته باشد. 4. زمان یک قانون خوب نوشتن خلاصه داستان با توجه به ترتیب زمانی داستان است - حتی اگر این ترتیب در فیلم نامه اصلاح شود. هدف این است که به خوانندگان یک دید کلی در مورد طرح و بینش بهتر در مورد داستان بدهد. اگر ترتیب ارائه داستان جنبه مهمی از داستان شماست (مانند فیلم Memento) ، می توانید قبل از خلاصه مقاله یادداشتی را اضافه کنید که در آن توضیح می دهید چگونه از منبع ترتیب داستان استفاده می کنید. 5. محتوا خلاصه داستان فنی باید داستان را از ابتدا تا انتها بیان کند (حتی وقتی پایان یک غافلگیری بزرگ باشد که همه را بی زبان بگذارد). با این حال ، لازم نیست همه جزئیات را توضیح دهید: به یاد داشته باشید این فقط یک خلاصه است. با این وجود ، شما همیشه باید تنظیمات ، شخصیت ها و طرح های اصلی را در آن بگنجانید (و همچنین اگر برای پیشرفت داستان ضروری است یک زیرمجموعه را نیز در آن قرار دهید). 6. اقدام یک خلاصه داستان اکثراً اکشن است. درباره آنچه اتفاق می افتد توضیح دهید ، اما به توصیفات غیرضروری یا قضاوت های ارزشی نپردازید. خلاصه کنید 7. شخصیت ها شخصیت ها را توصیف نکنید. در صورتی که ویژگی های یک شخصیت برای درک داستان بسیار مهم بود ، می توانید آنها را به طور خلاصه ذکر کنید. به عنوان مثال ، در آلیس در سرزمین عجایب ، می توانید بنویسید که شخصیت اصلی داستان بسیار خیالی است یا مستعد خیال پردازی است. به این ترتیب ، هرکسی که خلاصه داستان شما را بخواند ، درک خواهد کرد که آنچه در داستان رخ می دهد ، نتیجه شخصیت رویایی او است. در صورت تمایل ، هنگامی که برای اولین بار نام یک شخصیت را ذکر می کنید ، می توانید سن او را در پرانتز بنویسید: 8. گفتگو از آنها اجتناب کنید ، مگر اینکه کاملاً ضروری باشد و اگر مجبورید آنها را وارد کنید ، آنها را در نقل قول ضمیمه کنید.
به خواننده بالقوه ای فکر کنید که در کنار یک کتابفروشی یا سردبیر که نسخه خطی را برای او فرستاده اید راه می رود. آنها صدها کتاب در دسترس دارند و حتی بیشتر آنها را نشنیده اند. وقتی یکی را بخاطر زیبایی پوشش ، اصالت عنوان یا هر دلیل دیگر ، جلب توجه می کنند ، بیش از سی ثانیه از آن عبور می کنند (فقط یک نگاه سریع به چند خط اول متن) به نظر شما آنها باید چه چیزی را در آنجا پیدا کنند؟ یک شروع جذاب یا پیش بینی آب و هوا؟ در مورد آب و هوا شروع نکنید نظراتی مانند "سرد است" یا "ببینید امروز چقدر باران می بارد!" مکالمات آسانسور هستند - موضوعاتی که وقتی نمی دانیم چه بگوییم به آنها می پردازیم. اگر داستان شما با یکی از این جملات شروع می شود ، شما آن احساس آسانسور را به خوانندگان خود منتقل می کنید. مگر اینکه هوا از ابتدا بر پیشرفت داستان شما تأثیر بگذارد (یا مگر اینکه در حال نوشتن یک رمان باشید که با یک هواشناس که آب و هوا را مطالعه می کند) ، ایده خوبی نیست که با صحبت در مورد گرما یا باران شروع کنید. برای اینکه مثالی کاربردی برای شما بیاوریم ، این دو آغاز احتمالی را تصور کنید: شرح خیابانهای ابر و باران که از پنجره ها می بارد زیرا یک روز بد آب و هوایی پس از دو هفته آفتاب سفر سام کوچک را خراب کرده است. در این حالت ، داستان روی باران متمرکز است و جان کوچک فقط یک نقش جزئی دارد شرح سام کوچک با اشتیاق بلند شدن و دویدن به آشپزخانه و تعجب صورتش وقتی متوجه شد پدر و مادرش غذا را برای سفر آماده نمی کنند. شرح چگونگی صدای بارانی از خیابان سو susp ظن وحشتناک او را تأیید می کند - هوای خوب از بین رفته است. این بار داستان روی جان کوچک متمرکز است و باران فقط یک شرایط خارجی است که او را تحت تأثیر قرار می دهد. 2. توجه خوانندگان خود را جلب کنید حدس می زنم این نکته روشن باشد - شما باید توجه خوانندگان خود را از سطر اول متن جلب کنید. اتفاق جالب باید از همان صفحه اول در داستان رخ دهد. سعی کنید از انجام کارهای عادی و عادی خودداری کنید و به هیچ کس مانند بیدار شدن ، خاموش کردن ساعت زنگ دار ، رفتن به توالت و غیره اهمیت نمی دهد. به عنوان مثال ، رمان نابینایی در میان هرج و مرج ترافیک آغاز می شود. چراغ راهنمایی سبز می شود ، اما همه شروع به حرکت ماشین خود نمی کنند. یک مرد وجود دارد که دستانش را تکان می دهد و به جای آن چیزی فریاد می زند. پس از آنکه عابران پیاده به او نزدیک می شوند تا ببینند چه اتفاقی می افتد ، مرد از ماشین خود پیاده می شود و فریاد می زند: "من کور هستم!" در این مرحله ، کتاب ما را مجذوب خود کرده است. 3. چیزی را به حرکت درآورید. من این توصیه را در طرح توطئه و نوشتن داستان تعلیق توسط پاتریشیا هایسمیت یافتم. نویسنده توصیه می کند که با یک عنصر متحرک مانند قطار ، ماشین ، شخصی که در حال دویدن است و غیره شروع کنید. کلمات دقیق او عبارتند از: "من اولین جمله را ترجیح می دهم که در آن چیزی حرکت کند و عمل می کند ، به جای جمله ای مانند:" مهتاب در ساحل رنگ پریده ساکت و مایع قرار گرفت ". این حرکت به اندازه نمونه هایی که قبلاً ذکر کردم قابل توجه نیست. در عصاره زیر از پنج ساعت با ماریو توسط میگل دلیبس می تواند ظریف تر مانند درب بسته شده و شخصیت به دیوار تکیه داده و چشمک بزند: "کارمن بعد از اینکه در پشت آخرین بازدید کننده را بست ، سرش را کمی به دیوار تکیه می دهد تا اینکه لمس سرد سطح آن را احساس می کند و چندین بار چشمک می زند ، همانطور که خیره شده است. دست راست او دردناک است و لبهایش از بوسه زیاد متورم شده است. " از پاراگرافهای کوتاه و جملات مستقیم استفاده کنید. پاتریشیا هایسمیت همچنین به شما توصیه می کند که با یک پاراگراف خیلی طولانی شروع نکنید. وی اظهار داشت که پاراگراف اول باید "بین یک تا شش سطر" باشد تا خوانندگان خود را از جمله اول خسته نکنید. به عنوان نمونه ، در اینجا شروع آقای مستعد ریپلی است که یکی از شناخته شده ترین کارهای او است: "تام نگاهی پشت سر او انداخت و مردی را دید که از قفس سبز بیرون می آید و دارد به طرف او می رود. تام سریعتر راه رفت. بدون شک مرد در پی او بود. تام پنج دقیقه پیش متوجه شده بود که از روی میز با دقت به او نگاه می کند ، انگار که کاملاً مطمئن نیست ، اما تقریباً. او به اندازه کافی مطمئن شده بود که تام با عجله نوشیدنی خود را کم کند ، پول بدهد و بیرون بیاید. " 5- مختصات زمان و مکان را تنظیم کنید. به طور کلی ، زمان و مکان وقوع داستان باید در صفحه اول یا فصل اول یک رمان روشن شود. آیا در زمان حال اتفاق می افتد؟ در گذشته؟ در آینده؟ در کدام مکان اولین سطرهای جورج اورول 1984 را در نظر بگیرید: "در ماه آوریل یک روز سرد و روشن بود و ساعتها سیزده را می زدند. وینستون اسمیت ، چانه ای که در تلاش برای فرار از باد ناخوشایند بود ، به سینه خود فرو رفت ، به سرعت از درهای شیشه ای Victory Mansions فرو رفت ، اما آنقدر سریع نبود که از ورود گرد و غبار ریز به همراه او جلوگیری کند. " نویسنده از بند اول رمان دنیایی را توصیف می کند که دقیقاً شبیه جهان ما نیست. در پاراگراف های بعدی ، او در مورد یک آسانسور ، یک صفحه نمایش تله (که در آن زمان ، برخلاف امروز ، به حوزه داستان علمی تعلق داشت) و برادر بزرگ نوشت. در این حالت ، ممکن است متوجه رمان شده باشید
10 دلیل برای اینکه باید رمان خود را با برنامه ریز داستان شرح دهید اگر مدتی بود که می نوشتید ، ممکن است قبلاً خوانده باشید که نویسندگان دو نوع هستند: توطئه گرها و شلوارها. توطئه گران روی طرح کار می کنند و داستان را قبل از نوشتن برنامه ریزی می کنند. از طرف دیگر ، شلوارها "بدون صندلی شلوار خود را پرواز می کنند" و بدون اینکه تصوری از روند پیشرفت آن داشته باشند ، به درون رمان می پرند. اگر قبلاً روش شلوار را امتحان کرده اید و به خوبی پیش رفته است ، تبریک می گویم! اگر برای شما مفید است ، جلو بروید و از آن استفاده کنید. اما اگر آن را امتحان کرده اید و نتوانسته اید کار خود را به پایان برسانید ، یا این اولین ورود شما به رمان است و مطمئن نیستید که یک توطئه گر یا شلوار زن هستید ، توصیه ما این است که شانس. فرصت. چرا؟ ما حداقل ده دلیل خوب داریم: 1. از انسداد نویسنده جلوگیری خواهید کرد. این کاملاً معمول است که نویسندگانی که از روش شلوار استفاده می کنند با اشتیاق زیادی رمان خود را شروع می کنند ، اما سپس به جایی می رسند که نمی دانند چگونه ادامه دهند. داشتن ایده درباره چگونگی پیشرفت طرح ، اضطراب شما را هنگام نوشتن کاهش می دهد و احتمال موفقیت آمیز در پایان رمان شما را افزایش می دهد. 2. شما همیشه می دانید چه چیزی برای نوشتن نیاز دارید. ارنست همینگوی گفت که بهترین راه برای جلوگیری از گیر نکردن این است که همیشه بدانم فردا از کجا می خواهد شروع به نوشتن کند. با داشتن یک برنامه صحنه به صحنه برای داستان خود ، می دانید که در هر جلسه باید چه چیزی بنویسید. حتی می توانید ساعت ها پیش برنامه خود را بررسی کنید تا بتوانید به صورت ذهنی روی صحنه هایی که بعداً می سازید کار کنید. به این ترتیب شما می توانید از هر وقت خالی که بر سر راه شماست استفاده کنید. 3- از عدم تناقض و ایجاد حفره در طرح جلوگیری خواهید کرد. برنامه ریزی یک رمان به شما امکان می دهد قبل از نوشتن کل داستان را با یک نگاه مشاهده کنید ، بنابراین می توانید ناسازگاری هایی را در داستان پیدا کنید ، شخصیت هایی که کار نمی کنند یا در یک زمان در دو مکان هستند ، مشکلات مربوط به مدت زمانی که در رمان می گذرد و غیره Story Planner برای هر پروژه ای که ایجاد می کنید ، آمار کاملی را ارائه می دهد ، حتی یافتن این اشتباهات در داستان خود را آسان تر می کند و قبل از شروع اولین پیش نویس خود را برطرف می کنید. 4- شخصیت های جالب تری با اهداف مشخص ایجاد خواهید کرد. درست است که شخصیت ها زندگی خودشان را دارند و وقتی اولین پیش نویس خود را می نویسید بدون شک از اعمالی که قبلاً تصور نمی کردید متعجب خواهید شد. اما کار روی شخصیت هایتان قبل از نوشتن رمان به شما امکان می دهد آنها را بهتر بشناسید ، اهداف جالب و معضلات درونی را به آنها بدهید و انسجام بیشتری با داستان پیدا کند. از این طریق نیازی به تعجب نیست که شخصیت اصلی شما چگونه باید در برابر یک موقعیت خاص عکس العمل نشان دهد ، زیرا آنها شخصیت های سازگار و جالبی برای خواننده خواهند بود. 5- روند نوشتن را تسریع می کنید. با برنامه ریزی خوب ، رمان خود را بسیار سریعتر خواهید نوشت. نه تنها به این دلیل که نمی توانید در مورد چگونگی ادامه طرح ، بلوک نویسنده را بگیرید یا در نیمه راه گیر کنید. همچنین برای رفع مشکلات طرح یا شخصیت ها از تجدید نظر و بازنویسی خودداری خواهید کرد زیرا قبلاً این کار را انجام داده اید که حل آنها آسان تر است. 6. شما همیشه پروژه خود را در دست کار خواهید داشت. از آنجا که Story Planner در همه دستگاه های iOS و macOS شما همگام سازی می شود ، شما قادر خواهید بود به پروژه خود در هر کجا دسترسی داشته باشید و به راحتی تغییراتی ایجاد کنید. بعلاوه ، با پشتیبان گیری خودکار برنامه ، در صورت تغییر نظر و ترجیح دادن بازگشت ، همیشه می توانید نسخه قبلی پروژه را بازیابی کنید. 7. خسته کننده تر نیست ، کاملاً برعکس. به شلوارهایی که ادعا می کنند طرح کلی احساسات را از نوشتن خارج می کند ، پاسخ ما این است که احساسات زودتر ، با برنامه ریزی شروع می شوند و بسیار طولانی تر می شوند. ایجاد شخصیت ها و تنظیمات داستان و همچنین ساختن آن صحنه به صحنه ، کاری احساسی ، خرسندانه و خلاقانه است. شما به جای اینکه به چگونگی برخورد با یک قسمت خاص از داستان فکر کنید ، روی کل رمان کار می کنید ، که به شما امکان می دهد ایده های جدیدی در زمینه داستان ارائه دهید. ایده هایی که شاید بدون روند طرح کلی به ذهن شما خطور نکرده باشد. 8- به شما امکان می دهد روی موارد مهم تمرکز کنید. آیا می توانید یک کارگردان سینما را تصور کنید که به جای کارگردانی صحنه ای که در حال فیلمبرداری هستند ، مجبور باشد آن را از ابتدا بنویسد؟ اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشید ، هنگام کار بر روی اولین پیش نویس می توانید مانند یک کارگردان فیلم باشید و بر لذت بردن از صحنه تمرکز کنید. شما قادر خواهید بود تمام انرژی خود را بر ایجاد متنی متمرکز کنید که تنظیمات ، کنش ها ، گفتگوها و شخصیت ها را برجسته کند. این کار باعث صرفه جویی در زمان بازنویسی شما می شود و رمان شما را بسیار جالب تر می کند. 9. می توانید برنامه ریزی ها را به رسانه نوشتن مورد علاقه خود برسانید. برنامه ریز داستان به شما امکان می دهد پروژه خود را در قالب های مختلف چاپ یا صادر کنید تا بتوانید مستقیماً از برنامه نوشتن مورد علاقه خود ، روی کاغذ روی طرح کلی کار کنید ، یا اگر ترجیح می دهید آن را از تلفن خود مشاهده کنید. 10. آسان و شهودی است. نکته آخر اینکه ، Story Planner به گونه ای طراحی شده است که روند نوشتن را برای شما آسان و راحت انجام دهد. برنامه ریزی حرفه ای لازم نیست خسته کننده یا پیچیده باشد. برعکس ، Story Planner شما را گام به گام راهنمایی می کند تا بهترین طرح ممکن را بدست آورید
چگونه مقاله ای نمایشی را در 5 مرحله بنویسیم یادگیری چگونگی نوشتن مقاله انعکاسی خوب ، مهارت نوشتن آکادمیک است که پایه و اساس نوع نوشتن مجوز برای بسیاری از مشاغل را ایجاد می کند. مقاله انعکاسی چیست؟ مقاله تجربی نوعی نوشتار دانشگاهی ساخت یافته است که از شواهد واقعی برای توضیح یا تحقیق در مورد یک موضوع خاص استفاده می کند. برخلاف مقاله استدلالی ، که مستلزم آن است که نویسنده درباره موضوعی نظر دهد ، مقاله های نمایشی دیدگاه خنثی دارند و فقط در ارائه تحلیل واقعی متمرکز هستند. هدف از نوشتن مقدماتی چیست؟ هدف از نوشتن مجوز ارائه توصیف متعادل و عینی از یک موضوع است. قالب مقاله آشکار به جای اثبات یک نکته یا ارائه نظر شخصی نویسنده درباره یک موضوع ، توضیح واضح و منطقی اطلاعات پیچیده را فراهم می کند. نگارش مقدماتی مهارت ارزشمندی در بسیاری از زمینه های کاری از جمله روزنامه نگاری ، تجارت ، علوم است. 5 نوع مقاله مقدماتی هنگامی که وظیفه نوشتن مقاله انعکاسی را دارید ، به احتمال زیاد یک نامه نوشتاری به شما داده می شود که مشخص می کند چه نوع مقاله ای را باید بنویسید. انواع اصلی مقاله های نمایشی عبارتند از: مقاله علت و معلولی: این نوع مقاله نویسنده را ملزم می کند که توضیح دهد که چرا چیزی رخ داده و در نتیجه چه اتفاقی افتاده است. مقاله مقایسه و مقایسه: برای مقاله مقایسه ای ، نویسنده دو موضوع یا ایده را می گیرد و شباهت ها و تفاوت های آنها را تحلیل می کند. مقاله توصیفی: این نوع مقاله صرفاً شرح دقیق یا توضیح یک موضوع است. موضوع ممکن است یک رویداد ، مکان ، شخص ، شی object یا تجربه باشد. نویسنده در این نوع مقاله از آزادی خلاقیت قابل توجهی برخوردار است. مقاله مسئله و راه حل: در این نوع مقاله نمایشی ، نویسنده باید مسئله خاصی را روشن کند و تجزیه و تحلیل کاملی از راه حل های بالقوه معتبر را بنویسد. مقاله فرایندی: این مقاله به عنوان چگونگی نوشتن نیز خوانده می شود ، یک روش گام به گام را خراب می کند تا به خواننده یاد دهد چگونه کاری انجام دهد. نحوه نوشتن مقاله مقدماتی مقاله خود را در قالب MLA بنویسید و از یک ساختار اساسی پنج پاراگرافی پیروی کنید. 1. پیش نویسی و طرح کلی. برای نوشتن یک مقاله پنج پاراگرافی به طور منظم ، مهم است که کمی وقت بگذارید تا یادداشت های مربوطه را یادداشت کنید و در مورد موضوع مقاله تبلیغاتی خود تحقیق کنید. هنگامی که وقتتان را به طوفان فکری اختصاص دادید ، یک مقاله مقاله اصلی ارائه دهید که جزئیات اطلاعاتی را که می خواهید در هر پاراگراف بگنجانید ، ارائه می دهد. قبل از اینکه به سراغ اولین پیش نویس خود بروید ، به خود یادآوری کنید که شخص سوم را بنویسید تا اطمینان حاصل کنید که به طور تصادفی نظرات شخصی خود را بیان نکنید. 2. یک پاراگراف مقدماتی بنویسید. پاراگراف اول شما باید شامل یک جمله موضوعی باشد که پایان نامه یا نکته اصلی مقاله را به وضوح بیان کند. یک پایان نامه خوب باید به اندازه کافی ساده باشد که بتوانید آن را با سه پاراگراف از بدن پشتیبانی کنید. 3. سه پاراگراف بدن را بنویسید. هر پاراگراف در متن مقاله باید بر روی موضوع مجزا خود باشد که به توسعه و حمایت از بیان پایان نامه در جمله موضوع شما کمک می کند. مطمئن شوید که از اطلاعات واقعی برای حمایت از پایان نامه خود استفاده می کنید و دیدگاه عینی خود را حفظ می کنید. 4- یک بند نهایی بنویسید. این پاراگراف فقط باید حاوی اطلاعاتی باشد که قبلاً در مقاله ارائه داده اید. از این فضا برای بیان مجدد پایان نامه خود ، خلاصه نکات پشتیبانی کننده خود از هر پاراگراف بدن و جمع بندی مقاله استفاده کنید. 5. اصلاح و تصحیح کنید. مقاله خود را دوباره بخوانید و بررسی کنید که پایان نامه شما روشن است و با شواهدی از منابع معتبر پشتیبانی می شود. اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات را کاملاً بی طرفانه ارائه می دهید. برای ایجاد انتقال پاراگراف روان و منطقی تلاش کنید. در آخر ، تصحیح کنید تا خطاهای دستوری و گزینه های ضعیف کلمات را برطرف کنید.
چگونه مقاله تجزیه و تحلیل انتقادی بنویسیم مقاله های تحلیل انتقادی می تواند یک شکل دلهره آور از نوشتن دانشگاهی باشد ، اما تهیه یک مقاله تحلیل انتقادی خوب می تواند ساده باشد اگر روش صحیحی داشته باشید. مقاله تحلیل انتقادی چیست؟ مقاله های تحلیل انتقادی مهارت های خواندن انتقادی ، تفکر انتقادی و نوشتن انتقادی را با هم ترکیب می کنند. در مقاله تحلیلی انتقادی ، نویسنده یک قطعه ادبیات ، یک قطعه داستان نویسی یا یک اثر هنری را در نظر می گیرد و نکات نویسنده یا هنرمند را تحلیل می کند. این نوع مقاله با رعایت استدلال منطقی و ارائه شواهد اثبات کننده ، بر مقاله ، استدلال و دیدگاه نویسنده متمرکز است. چگونه مقاله تجزیه و تحلیل انتقادی بنویسیم فرآیند تحلیل انتقادی دارای دو م keyلفه اصلی است که هر یک به یک اندازه مهم هستند. اولین مرحله خواندن است. هدف از یک کار تجزیه و تحلیل انتقادی نشان دادن درک مطلب شما است. این بدان معنی است که شما متن مبدأ خود را با دقت می خوانید ، تماشا می کنید یا در غیر این صورت مطالعه می کنید. قسمت دوم خود فرایند نوشتن است. در زیر نه نکته سازمانی و نوشتاری وجود دارد که به شما کمک می کند بهترین مقاله تجزیه و تحلیل انتقادی را بسازید. 1. به طور کامل و با دقت بخوانید. شما باید دیدگاه و روشهای نویسنده را به طور دقیق نشان دهید. قبل از شروع مراحل نوشتن ، مطمئن شوید که آنها را به درستی درک کرده اید. 2. بیانیه پایان نامه را انتخاب کنید. پایان نامه شما باید ادعایی درباره دیدگاه نویسنده و سبک نگارش آن داشته باشد. این باید دیدگاهی ارائه دهد که بتوانید با شواهدی از متن آن را تهیه کنید. به یاد داشته باشید ، هدف مقاله شما ارائه تجزیه و تحلیل از کار شخص دیگری است. یک بیانیه پایان نامه را انتخاب کنید که می توانید کل مقاله تحلیلی خود را لنگر بیندازید. 3. یک پاراگراف مقدماتی بنویسید. یک مقدمه عالی می تواند علاقه خواننده شما را به خود جلب کند ، بنابراین هنگام نوشتن پاراگراف مقدماتی خود بیشتر مراقب باشید. بهترین مقدمه ها اغلب با قلابی مانند س questionال بلاغی یا بیانیه جسورانه شروع می شوند. پاراگراف مقدمه شما همچنین باید نام کتاب یا اثر هنری باشد که تجزیه و تحلیل شما با آن مقابله خواهد کرد. از نام نویسنده ، عنوان اثر و هرگونه اطلاعات مربوط به انتشار استفاده کنید. مقدمه خوب با یک بیانیه پایان نامه به عنوان ستاره شمالی کل مقاله به پایان می رسد. 4. با دقت بدن مقاله خود را سازماندهی کنید. بعد از پاراگراف مقدماتی ، مقاله خود را به پاراگرافهای اصلی تقسیم کنید که در موضوعات خاص قرار دارند. تمام پاراگرافهای اصلی باید از طریق ارائه اطلاعات پیش زمینه ، کاوش در جزئیات یا ارائه دیدگاه های متضاد ، هدف اصلی حمایت از بیانیه پایان نامه شما را تأمین کنند. تعداد بندهای متناسب با دامنه مقاله شما متفاوت خواهد بود. ساختار مقاله شما به همان اندازه موضوع مقاله شما مهم است ، بنابراین برای برنامه ریزی هر پاراگراف از بدن وقت بگذارید. 5. جملات موضوعی را پاک کنید. هر پاراگراف اصلی باید با یک جمله موضوعی شروع شود که خلاصه ای از پاراگراف پیش رو را ارائه دهد و آن را به پایان نامه اصلی شما پیوند دهد. 6. مقاله خود را با شواهد جمع کنید. قسمت اصلی مقاله باید با مخلوطی از مواد و تجزیه و تحلیل پر شود. مخاطبان خود را با اظهارات بدون شواهد مستدل برای پشتیبان گیری از آنها متقاعد نخواهید کرد. بنابراین ، با شواهد متنی برگرفته از مطالب اصلی خود ، از نکات اصلی تحلیل خود پشتیبانی کنید. در صورت لزوم از پاورقی و پاورقی استفاده کنید. 7. تجزیه و تحلیل خود را در یک بند نهایی جمع بندی کنید. خواه هدف یک نمره خوب هستید و یا فقط می خواهید یک تجربه خواندن راضی کننده به مخاطب خود بدهید ، مقاله تحلیلی خود را با یک پاراگراف نهایی که استدلال شما را جمع بندی می کند ، جمع کنید. پاراگراف پایانی مکانی برای معرفی شواهد جدید نیست. بلکه تعظیم کل مقاله شما است ، مهمترین نکات را به خواننده یادآوری می کند و بعضی از کلمات آخر را برای بررسی به آنها می دهد. 8. تجدید نظر به عنوان لازم. پس از اتمام پیش نویس ، آن را برای چند ساعت یا چند روز تنظیم کنید و دوباره برگردید تا با چشمان تازه آن را تصحیح کنید. س yourselfالات زیر را از خود بپرسید: آیا من دیدگاه نویسنده را به درستی نمایندگی می کنم؟ آیا من با شواهدی از متن از ادعاهای خود پشتیبانی می کنم؟ آیا من تجزیه و تحلیل ارائه می دهم تا نظر شخصی خودم؟ آیا جملات من واضح است ، گرامر من درست است و هجی ام دقیق است؟ 9. پیش نویس نهایی را بنویسید. بر اساس تحلیل خود در مرحله قبل ، مقاله خود را ویرایش کنید تا تغییرات لازم را اعمال کنید. در این مرحله ، می توانید مقاله خود را برای ارسال آماده در نظر بگیرید - یا در صورت تمایل آن را به دوست ، معلم یا مربی خود نشان دهید تا دیدگاهی تازه در مورد کار خود داشته باشید.
چگونه از منابع فرهنگ پاپ در نوشتن استفاده کنیم برای اینکه یک داستان بتواند در زمان خود مقاومت کند ، باید فراتر از دورانی که در آن ایجاد شده است ، احساس اهمیت کند - اما این بدان معنا نیست که نمی تواند منابع فرهنگ پاپ را در خود جای دهد. آثار ادبی بی انتها محصولات دوران آنها هستند و در عین حال که به احساس جهانی بودن دست می یابند ، منابع مناسب را نیز شامل می شوند. مرجع فرهنگ پاپ چیست؟ مرجع فرهنگ پاپ در یک اثر هنری ، هرگونه ذکر یک اثر فرهنگی مربوط به یک دوره خاص است. یک نویسنده ممکن است ارجاعات فرهنگی پاپ را از دورانی که در آن اثر را خلق کرده اند ، تهیه کند یا ممکن است منابع مربوط به دوره ای که داستان در آن اتفاق می افتد را انتخاب کند. 3 نکته برای ارجاع فرهنگ پاپ در داستان شما اگر خود را با انگیزه می بینید که بهترین منابع فرهنگ پاپ را در کارهای خود بگنجانید ، دستورالعمل های زیر را در نظر بگیرید. از منابع فرهنگ پاپ به عنوان جزئیات پشتیبانی استفاده کنید. جزئیات فرهنگ پاپ را اضافه کنید تا به داستان شما یک فضای زنده بدل شود. مراجعه به موسیقی متناسب با دوران ، فیلمهای هالیوود ، کتابها ، تبلیغات و افراد مشهوری که شخصیت های شما با آنها آشنا هستند می تواند به داستان شما حس زمان و مکان ببخشد. حتی می توانید به شخصیت های اصلی خیالی خود اجازه دهید با شخصیت های فرهنگ پاپ مانند نوازندگان و سیاستمداران مسیر مشترکی داشته باشند. نمایش تلویزیونی سیمپسونها این کار را در طول دهه 1990 انجام داد و از ستارگان مهمان فرهنگ پاپ دعوت کرد تا در اپیزودها ظاهر شوند. بسیاری از طنزهای دیگر نیز از چنین الگویی استقبال کرده اند. منابعی را انتخاب کنید که آزمون زمان را تحمل کنند. فرهنگ عامه به سرعت تغییر می کند ، این می تواند کتابی را که به آیکون های فرهنگ پاپ آن زمان ارجاع می دهد ، برای مصلحت خود بسیار خاص کند. مراقب باشید که چگونه از فرهنگ پاپ در نوشتن خود استفاده می کنید تا اطمینان حاصل کنید که موضوع شما تاریخ نمی رود. به عنوان مثال ، اگر می خواهید در نوشتن خود به یک ابرقهرمان یا کتاب طنز مراجعه کنید ، ابتدا از خود بپرسید که آیا این مرجع بعد از یک دهه هنوز منطقی خواهد بود؟ فقط درصورتی که فکر می کنید آزمون زمان را تحمل می کند ، آن را اضافه کنید. کنایات را به کارهای هنری کلاسیک وارد کنید. چه چیزی یک داستان را بی انتها می کند؟ تا حدی ، وقتی داستان در مکالمه با آثاری که پیش از آن بوده اند وجود دارد. برای نوشتن داستانی بی انتها ، از کنایات فرهنگ پاپ فراتر رفته و بینامتنی را معرفی کنید. سعی کنید به اساطیر یونان ، نمایشنامه های ویلیام شکسپیر یا کارهای جین آستین ، لوئیزا می آلکوت یا جورج اورول مراجعه کنید. چه در حال نوشتن یک داستان عاشقانه باشید و چه در حد یک حماسه علمی تخیلی ، یک صفحه کاملاً کامل از کنایات مناسب ادبی می تواند باعث افزایش طول عمر نوشتن شما شود و به شما در نوشتن داستانی بی انتها کمک کند.
روزنامه نگاری گونزو یک سبک غیر متعارف روزنامه نگاری است که به دخالت شخصی خبرنگار در داستان متکی است. در حالی که گزارش سنتی متکی به حقایق سخت است ، روزنامه نگاری gonzo خوانندگان را در حین گسترش داستان ، گامی در ذهن و احساسات نویسنده می برد. روزنامه نگاری گونزو چیست؟ روزنامه نگاری گونزو نوعی روزنامه نگاری است که نویسنده را به عنوان قهرمان اصلی خود معرفی می کند ، همزمان یک داستان را از دیدگاه اول شخص تجربه و گزارش می کند. نویسنده بخشی از داستان می شود و وقایع را از طریق تجربه خود به تصویر می کشد ، که نسخه واقعی آنها را به خوانندگان ارائه می دهد. داستان های روزنامه نگاری گونزو غالباً از دریچه انتقاد اجتماعی و خود ارائه می شوند و معمولاً بازنویسی یا ویرایش کمی دارند. در روزنامه نگاری gonzo ، شخصیت این قطعه و حقایق ذهنی آن از واقعیت های واقعی داستان مهمتر است ، بنابراین برخی از جنبه های نوشتاری غالباً اغراق آمیز یا ناپسند هستند ، در حالی که لحن و سبک نوشتن ممکن است به ابراز تعجب ، شوخ طبعی و طعنه. Hunter S. Thompson and The Origin of Gonzo Journalism روزنامه نگاری نوعی گزارش خلاقانه و غیر داستانی بود که در دهه 1960 و 1970 توسعه یافت و به همان شکل گونزوی چهره ای شما با نویسنده هانتر تامپسون تبدیل شد. تامپسون با اختراع سبک روزنامه نگاری فاخر که دارای گزارش کج است بدون هرگونه ادعای عینیت ، اعتبار دارد. بیل کاردوسو ، سردبیر بوستون گلوب ، در واکنش به مقالات Thompson’s Scanlan’s Monthly با عنوان "The Kentucky Derby Decadent and Depraved" برای اولین بار از اصطلاح "gonzo" استفاده کرد. در مقاله ، تامپسون گرفتار صحنه جامعه کنتاکی دربی می شود ، سپس به همه می گوید ، و با صرفه جویی در جزئیات هذیان و هذیان و هرج و مرج. کاردوسو ادعا کرد اصطلاح "gonzo" عامیانه ایرلندی جنوبی بوستون بود که به آخرین کلمه ایستاده بعد از نوشیدن تمام شب گفته می شود ، هرچند ادعا می شود که مجری ادبی تامپسون گفته این اصطلاح از ترانه جیمز بوکر به همین نام در دهه 1960 است. 4 نمونه از روزنامه نگاری گونزو در ادبیات روزنامه نگاری جدید راه را برای سبک گونزو هموار کرد. تام ولف روزنامه نگاری جدید. گلچینی از مقالات روزنامه نگاری غیرمتعارف که توسط نویسندگان برجسته ای مانند نورمن میلر ، جوآن دیدون ، ترومن کاپوته ، هانتر اس. تامپسون و تری ساوتر نوشته شده است ، مشهور به دلیل امتناع از مطابقت با استاندارد ساختاری و عاطفی روزنامه نگاری آن زمان. کودک ساده و راحت کودک نارنگی-فلیک Wolfe’s. این مقاله در مورد نمونه اولیه روزنامه نگاری جدید ، در مورد جنبش "Kustom Kulture" است - اصطلاحی که اشاره به فرهنگ اتومبیل های سفارشی دهه 1950 و بعد از آن دارد. موضوع را به ولف اختصاص داده بودند ، اما از بلوک نویسنده رنج می برد. با نزدیک شدن به مهلت مقرر ، ولف خلاصه ای از افکار و مشاهدات را ارائه داد ، که اسکوایر آن را در سال 1963 منتشر کرد. با استفاده از روزنامه نگاری جدید ، هانتر S. تامپسون با انتشار کار اصلی خود: Fear and Loathing در لاس وگاس ، سبک گونزو را محبوب می کند. ترس و نفرت در لاس وگاس. در قطعه رولینگ استون ، تامپسون به اتفاقاتی که در سفر به لاس وگاس هنگام ماموریت گزارش در مورد مسابقه موتور سیکلت Mint 400 رخ داد ، می پردازد. تامپسون استعمال مواد مخدر ، توهمات و موانع مختلف دیگری را که از طریق روایت نامناسب و فحاشی رخ می دهد ، مستند می کند و مرتباً مانعی برای شغل خود می شود که وظیفه اش را انجام داده است. این نثر چنان ظالمانه ، تاریک و پر از شوخ طبعی بود که بعداً در همان سال مقاله دو بخشی توسط راندوم هاوس به رمانی با جلد سخت تبدیل شد. Hell's Angels: حماسه ای عجیب و وحشتناک. تامپسون تجربیات خود را هنگام گذراندن وقت با باشگاه موتور سیکلت Hells Angels (HAMC) به تصویر می کشد. در این قطعه ، تامپسون نگاهی عمیق و معاصر به جنبش ضد فرهنگ در آن زمان در ایالات متحده را نشان می دهد. تامپسون کاملا خود را در خرده فرهنگ باند دوچرخه سوار غرق می کند ، خشونت آنها را مستند می کند ، در مکان های مورد علاقه خود مشروب می نوشد و برخوردهای عاشقانه آنها را مشاهده می کند. او بسیاری از فلسفه ها و ایدئولوژی های اعضای Hells Angels ، همراه با احساسات و ترس شخصی خود در مورد تمایل آنها به تلافی و بی قانونی را آشکار می کند. تامپسون همه اینها را به دیدگاه کلی خود در مورد قانون و جامعه بازمی گرداند و از طریق تجربیات شخصی خود تفاهم ایجاد می کند.